Een stip op de horizon zorgt voor groei. Maar hoe zet je die stip? Coen Zeeman werkt sinds 1 oktober vorig jaar als projectmanager bij Diract en hij zet zelf voortdurend een stip op de horizon: weten waar je naartoe werkt. “Ik kom vanuit de transport en logistiek en werkte als projectmanager voor tentoonstellingen. Nu dus bij Diract. Dat is even omschakelen, maar er zijn zeker raakvlakken met mijn vorige werkomgeving. Maar zo’n stip op de horizon is een prima manier om duidelijk te maken wat je richting is. De ervaringen die ik eerder heb opgedaan komen zeker van pas, op dit moment is het vooral een kwestie van kennis vergaren. Dat heeft met name te maken met de complexiteit van onze software, het duurt gewoon even voordat je je dat helemaal eigen hebt gemaakt.” Toch was die stip een duidelijk richtpunt voor Coen. In zijn vorige omgeving was hij tamelijk ‘uitgeleerd’ en er was behoefte aan meer en andere kennis. Er was altijd al affiniteit met de ICT-sector en zijn stap was daarom een logische. “De fascinatie achterna.”

Helderheid!

Die stip op de horizon zetten biedt ook helderheid voor organisaties en bedrijven die willen groeien. “Elke zes weken komt er een nieuwe versie van onze Ceyenne WMS Software uit. Het is mijn taak om onze klanten periodiek te laten toewerken naar een nieuwe update, zodat ze kunnen profiteren van nieuwe functionaliteiten en niet blijven zitten met bugs die inmiddels opgelost zijn. Dat is mijn stip op de horizon: klanten helpen naar nieuwe versies en het traject dat daaraan voorafgaat: testen, trainen van mensen, oppakken van openstaande issues, nieuwe functionaliteiten. En op die manier help ik organisaties dus bij het zetten van hún stip. We maken een gestructureerde planning van de toekomst en onze updates, zodat we weten wat er aankomt en we zaken beter kunnen inplannen. Veel minder ad hoc werken.”

Onze klanten helpen

En zo helpen we onze klanten om beter toe te werken naar de gezette stip. Periodiek contact en zo makkelijker zaken voorzien: dat maakt het makkelijker om te anticiperen en gerichter toe te werken naar de doelen en groei te realiseren. “Een gestructureerde aanpak met meer begeleiding naar de toekomst”, vat Coen samen. “We hebben gemerkt dat klanten daar ook behoefte aan hebben en daaraan komen we graag tegemoet. Op die manier zijn de overgangen van de verschillende versies van Ceyenne WMS soepeler te realiseren. De reacties van de klanten waarmee ik contact heb, zijn positief. De voortgang in ons gezamenlijk proces en daarmee de groei van de organisatie zijn daarmee beter gewaarborgd.”

Hoe zetten wij die stip?

Coen: “In de planning werken we nu verder vooruit, dat geeft veel beter inzicht in het totale proces. Organisaties kunnen nu twee tot vier keer per jaar een versie-update doen en op basis daarvan maken wij de planning, wat voor ons ook veel beter werkt qua inzet van mensen.” En zo kunnen we ook veel beter rekening houden met bijvoorbeeld piekperiodes van onze klanten, zodat de software juist tijdens zo’n piekperiode soepel loopt. Onze consultants denken met de klant mee over nieuwe functionaliteiten, of wensen voor de toekomst. “Dat staat in principe los van de reguliere updates, maar ze worden uiteraard wel meegenomen. En dat geeft ons ook weer een stip om naar toe te werken en in te plannen wanneer we daaraan kunnen werken. Zo groeien wij ook weer.”

Meer weten?

We zijn altijd bereid om mee te denken en te kijken hoe we samen kunnen groeien. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie!