Een goed begin van een klantrelatie betekent een duurzaam samenwerkingsverband voor de toekomst. Wat onze visie op dat principe is? We geven je graag een kijkje in de keuken. In deze blog: wat was de hulpvraag van onze klant Baktotaal Bouwhuis en hoe verloopt de implementatie van Ceyenne WMS tot nu toe?

Baktotaal Bouwhuis is een echt familiebedrijf dat zich al sinds 1981 specialiseert in bakproducten en –gereedschappen. Behalve een fysieke winkel in Goor heeft het bedrijf ook een webshop, bouwhuis.com, met een assortiment van ruim 10.000 producten. In het magazijn van Baktotaal Bouwhuis werkt nu 20 man en het bedrijf blijft gestaag groeien.

Knelpunten

Die groei is ook de reden geweest dat het bedrijf op zoek is gegaan naar een leverancier van een nieuw WMS-systeem. Met het oude systeem kon slechts één order tegelijk gelopen worden en de locatiebepaling was niet optimaal. Ook was de betrouwbaarheid van de voorraad laag en was er sprake van weinig tot geen inzicht in de operationele status en performance in het magazijn. Kortom: de kwaliteit van de interne- en pickprocessen moest omhoog om de veelbelovende groei ook in de komende jaren te kunnen blijven waarborgen zonder aan prestatieniveau in te boeten.

Oprecht advies

Nu zijn we bij Diract geen ja-knikkers. We denken écht met klanten mee en dagen hen continu uit om na te denken over hun eigen wensen en ambities. Zo ook bij Baktotaal Bouwhuis, waar we startten met een uitgebreide analyse. Wat zijn de huidige processen, wat is de visie voor de toekomst, welke nieuwe markten kunnen aangeboord worden en hoe ziet de groei van het klantenaantal en orders er van dag tot dag uit? _We leave no stone unturned_, en als de antwoorden op die vragen uitwijzen dat de klantvraag anders is dan in eerste instantie gedacht werd, zullen we daar ook in alle eerlijkheid in adviseren.

Motivatie Baktotaal

Op basis van het adviesrapport dat wij uitbrachten koos Baktotaal Bouwhuis voor een mooie samenwerking met Diract om een nieuw WMS-systeem te implementeren. ‘We kozen voor Diract om hun aanpak (goed voorbereiden en vervolgens realiseren). Deze gaf ons het meeste vertrouwen in een goed resultaat. Daarnaast hebben wij gezien waar het Ceyenne WMS toe in staat is en wat de mogelijkheden zijn. Dat geeft ons het gevoel dat we een juiste keuze hebben gemaakt voor nu en voor de toekomst.’ Na enkele workshops en een diepere analyse van elk afzonderlijk proces, zijn we tot een blauwdruk gekomen waarmee we nu stappen gaan zetten die passen bij de ambitie van Baktotaal Bouwhuis: ‘We verwachten dat Diract ons ondersteunt en helpt om onze groei te managen. Daarnaast gaan we er vanuit dat we de komende jaren nog flink kunnen optimaliseren binnen het WMS’.

Diract ziet uit naar de voortzetting van de samenwerking met Baktotaal Bouwhuis en heeft vertrouwen in een succesvolle implementatie van Ceyenne WMS!

Ook benieuwd naar een oprecht advies? Neem contact op voor een kennismaking.