Hoe vind je als potentiële klant een goede partner? En wanneer wordt een leverancier een partner voor de lange termijn? Het zijn voor Diract belangrijke vragen, omdat we vinden dat we als partner een meerwaarde kunnen bieden. Het is best lastig om aan te geven wanneer een partnerschap gestalte krijgt, Maar Ronald Karten van onze salesafdeling heeft er wel ideeën over.

 1. Cultuur

Ronald: “We merken dat we goed klikken met familiebedrijven. Zij denken en werken als Diract en dat is niet vreemd, want Diract is zelf ook een familiebedrijf. Mensen zijn hier lang in dienst, familie helpt mee: dat herkennen klanten vaak in ons. Het betekent ook dat we weten wat het uitgeven van geld betekent. Voor een familiebedrijf is een investering een grote beslissing die vaak uit eigen portemonnee wordt gedaan na een zorgvuldige afweging. Daar gaan we ook zo mee om.”

2. Mentaliteit

“ Een probleem is pas weg als het opgelost is. We weten wat het is als ’s avonds om 22.00 uur in het magazijn een printer vastloopt die je zelf niet meer aan de gang krijgt. De zending van die avond en nacht moet toch de deur uit. Bij Diract krijg je zeker iemand aan de lijn die het probleem gaat oplossen. Ook al wordt het 2.00 uur ’s nachts.”

3. Toekomst

Bijna elk bedrijf heeft een roadmap: waar gaan we naartoe en hoe komen we daar. Maar belangrijker is nog om in de loop van de tijd te kijken wat er van de doelen uiteindelijk terechtkomt. Ronald: “Het is vaak ook een kwestie van prioriteiten stellen. Als ik naar Diract kijk, dan is het voortdurend verbeteren en ontwikkelen van Ceyenne WMS zo’n prioriteit. Als je van de afgelopen twee jaar de release notes terugkijkt, kun je zien wat er waargemaakt wordt van de toekomstplannen. Daar hebben we ook in geïnvesteerd en onze klanten profiteren van deze verbeteringen en ontwikkelingen.” Ronald vertelt dat potentiële klanten regelmatig vragen of ze bij partners een referentie kunnen opvragen. “Dat is prima wat ons betreft en daar hoeven we ook niet bij te zijn. Ga gerust vragen wat de ervaringen met Diract en Ceyenne zijn.”

4. Afspraak is afspraak

Een man een man, een woord een woord. Afspraak is afspraak. Dat zegt ook iets over cultuur en mentaliteit. Wij moeten ook pitchen en ons best doen om nieuwe klanten te werven. Wat daarbij ook aan Diract gevraagd wordt op in te vullen vragenlijsten, we sturen ze altijd ruim op tijd terug. Ronald: “Op die manier laten we zien hoe we werken.”

5. Het is zeer complexe materie!

Het inrichten van een magazijn met een WMS is een complexe zaak. Dat wil zeggen: de uitdagingen waar je bij de inrichting voor staat, zijn vaak ingewikkeld. “De antwoorden die de leveranciers geven, komen voor 90 procent overeen. Dat is niet vreemd, maar voor ons onderstreept het dat je heel goed moet weten waar de echte problemen liggen. Dan kun je de ontvangen antwoorden op de juiste manier wegen en beoordelen hoe je aanstaande partner die uitdagingen oplost. Ik zie daarbij ook veel onbekendheid met zaken als mechanisatie en robots. We komen graag langs om daarover te sparren, uit te leggen en deze angst weg te nemen.”

Meer weten?

Neem gerust contact met ons op voor meer informatie. We kijken graag mee naar de oplossingen voor de logistieke uitdagingen die elk bedrijf met een magazijn kent!