Ceyenne 2.16 bevat een aantal nieuwe functionaliteiten en bugfixes die de moeite waard zijn. “De algehele performance is omhoog gegaan, maar als ik er een paar dingen uit moet halen, dan allereerst de toevoeging van de Transsmart retourenlabel service. We hebben een integratie met Transsmart, een van onze multicarrier platforms. Het is nu mogelijk om ook in Ceyenne de retourlabels via Transsmart te laten lopen. Het voordeel voor de gebruiker is dat hij nu een compleet labelsysteem heeft binnen Ceyenne en alle functies met betrekking tot labelen van Transsmart kan gebruiken.”

Weergeven taken bij uitloggen

Een andere verbetering is het weergeven van niet afgeronde taken bij uitloggen. Lukas: “Bij uitloggen is de mogelijkheid gecreëerd om taken over te dragen aan een andere collega of om je van deze taken los te koppelen. Daarmee voorkom je dat er taken open blijven staan die niet zonder handmatige interventie afgerond kunnen worden. Na je dienst hoeft je collega niet te monitoren of je al je taken wel hebt afgerond.”

Pro glove weergave geoptimaliseerd

De Pro Glove wordt in veel magazijnen gebruikt: als het ware een kleine scanner op je hand dat een klein deel van de taken weergeeft. “De performance en verwerking van de informatie op de Pro Glove is verbeterd. De instructies voor de gebruiker worden sneller en beter vertoond. De scanner werkt met een e-ink scherm waardoor dit een belangrijk aspect is.”

Retouren

Lukas: “Stel je voor dat een klant een product retour stuurt, dat komt natuurlijk vaak voor. Maar met zo’n retourzending kan wat mis zijn: het wordt niet herkend door het systeem, is al afgesloten of er ontbreekt informatie. Maar meestal is de informatie wel te herleiden. In de retourapplicatie kun je vanaf heden alsnog een retour aanmaken en deze kunt registreren op de originele koper. Daarna kun je het ontvangstproces starten. Het voordeel is dat je een kleinere kans hebt dat de klant vroeg of laat gaat bellen om te vragen waarom het betaalde bedrag niet wordt teruggestort. Zo voorkom je een ontevreden klant, ondanks dat hij of zij waarschijnlijk zelf een fout heeft gemaakt.”

Volledige lijst

Dit is de volledige lijst met nieuwe functionaliteiten en fixes:

Nieuwe functionaliteiten:

  • Verzendmethode matrix op 2 punten uitgebreid
    • Het is mogelijk om postcode gebieden te gebruiken
    • Het is mogelijk om EU/Non-EU eenvoudiger te mappen voor de matrix
  • De prioriteit van de zone voor het picken is per ordertype of pickjobtype te variëren. Daardoor kunnen B2C orders bij voorkeur uit retouren komen en B2B juist uit andere gebieden.
  • Pro glove weergave optimalisatie
  • Transsmart retourenlabel service toegevoegd
  • Release jobs zijn te groeperen op basis van ShipTo
  • Gedeeltelijk oppakken van een bron urn in replenishments
  • Extra informatie toegevoegd aan inbound schermen
  • Configuratie mogelijkheid voor het wel/net annuleren van een order uitgebreid
  • Mogelijkheid toegevoegd om product verpakking dimensies optioneel te maken
  • Mogelijkheid toegevoegd om een pickopdracht op te splitsen
  • Tijdregistratie na een cycle count van een bulk locatie
  • Onbekende serienummer registratie tijdens het picken
  • Scanner app:
    • Extra informatie toegevoegd aan replenishment scherm
    • Bij het uitloggen kan het verplicht worden om een keuze te maken wat te doen met de openstaande taken
    • Het zoeken van een gebruiker om taken over te dragen is mogelijk gemaakt.
    • Het type opdracht dat een medewerker bij optimizations gaat uitvoeren is door de medewerker zelf te selecteren, dit is natuurlijk niet standaard maar middels configuratie mogelijk te maken.
    • Er is een optimalisatie doorgevoerd waardoor fabrikant onafhankelijk de configuratie van barcode scanner gedaan kan worden.
  • Packing module:
    • Bedrijfslogo op basis van relatie en company
    • Weergeven van gegroepeerde producten
  • Retouren module:
    • Mogelijkheid om nieuwe retouren in de app aan te maken
  • Facturatie module:
    • Diverse extra datasets toegevoegd voor uitgebreidere facturatie
    • Dockplanning module:
  • Inzichten verbeterd m.b.t. tekorten en progressie van de orders.
  • Algemene verbeteringen en optimalisaties:
    • Algemeen onderhoud aan diverse onderdelen m.b.t. performance
    • Algemeen onderhoud aan scanner applicatie m.b.t. efficiëntie van de techniek
    • Wijzigingen in outbound dashboard (CBA)
    • Validatie van Unit referentie(s) naar voren gehaald voor eerder herkenning en vermelding
  • Fixes:
    • Instellen default URN type werkt weer
    • Herstel valideren URN o.b.v. regex werkt weer
    • Creëer URN service gaf in bepaalde scenario’s fouten, dit is verholpen
    • Retouren kan weer gescand worden bij returnsortedproduct (CBA)
    • Het splitsen van pickregels gaf soms een foutmelding
    • Bugfix met betrekking tot ophalen van zones